... τo κίτρινο λουλούδι των Κυθήρων που δε μαραίνεται ποτέ.

Παρασκευή, 24 Μαρτίου 2017


Ζώντας τους προσωπικούς μας μύθους
του παπα-Κώστα Λαγού

 


Όπως έχω ξαναγράψει τα Κύθηρα ποτέ δεν ησυχάζουν. Και πάλι λοιπόν βρισκόμαστε στις επάλξεις.

Στα Κύθηρα υπάρχει ο θεσμός της Εγχωρίου Επιτροπής. Έγινε επί Αγγλοκρατίας (αν δεν κάνω λάθος), παρέμεινε με τη σύσταση του ελληνικού κράτους και διαχειρίζεται τη δημόσια περιουσία των Κυθήρων και από το ’80 και μετά και τα δύο προσκυνήματα του νησιού (Αγία Μόνη και Μυρτιδιώτισσα). Στο δεύτερο προσκύνημα αρχικά διαχειριστής ήταν ο ηγούμενος του μοναστηριού, στη συνέχεια προέδρευε ο τοπικός Μητροπολίτης και στη συνέχεια (το ’80) το διαχειρίζεται η Εγχώριος μόνη της.

Μια νέα τροπολογία σε Προεδρικό Διάταγμα το πάει ακόμα παραπέρα. Σε περίπτωση διάλυσης της Εγχωρίου τα προσκυνήματα πάνε υποχρεωτικά στον δήμο στον οποίο ανήκουν τα Κύθηρα. Η προηγούμενη τροπολογία άφηνε ελευθερία στο να αποφασιστεί πού θα πάνε τα προσκυνήματα. Σήμερα τα Κύθηρα είναι δήμος αλλά υπάρχει πάντα κίνδυνος συγχώνευσης με άλλο δήμο. Με άλλα λόγια, με βάση αυτή την τροπολογία, τα προσκυνήματα, οι εκκλησίες δηλαδή, περνάνε στα χέρια είτε κάποιου δήμου είτε της περιφέρειας είτε κάποιου άλλου κρατικού οργανισμού.




Η Μητρόπολη αντέδρασε και ζητά κατάργηση αυτής της τροπολογίας. Δηλαδή ζητά σε περίπτωση διάλυσης της Εγχωρίου να μην πάνε οι ναοί στο δήμο ή σε άλλο κρατικό φορέα.

Και φυσικά έγινε ο κακός χαμός. Η Εγχώριος,θεώρησε ότι αυτή η κίνηση είναι εναντίον της και βρήκαν ευκαιρία οι συνηθισμένοι τύποι να πουν για αρπακτικές μητροπόλεις που δε σέβονται το ποίμνιο κλπ. Όχι ότι έχουν πατήσει ποτέ πόδι σε εκκλησία αλλά, να, ξαφνικά τους πιάνει ένας πόνος για το ποίμνιο. Συν αυτούς που απλά θέλουν να βρίσουν την Εκκλησία, τους παπάδες κλπ.

Γίνεται επίσης λόγος για το λαϊκό χαρακτήρα του προσκυνήματος. Οι ναοί, όμως, δεν έχουν λαϊκό χαρακτήρα. Τον μόνο χαρακτήρα που μπορούν να έχουν είναι τον λατρευτικό. Δεν είναι για να τους «βλέπουμε και να χαιρόμαστε», όπως διάβασα κάπου. Οπότε δεν νοείται να περάσουν στα χέρια του δήμου, της περιφέρειας ή του υπουργείου. Είναι τόσο λογικό όσο το να περάσει το κάμπινγκ στη Μητρόπολη!

Και να το ξεκαθαρίσουμε άλλη μια φορά. Δε ζητά η Μητρόπολη να πάρει τον έλεγχο των προσκυνημάτων. Ζητά να αποκτήσουν δική τους ιδιότητα ΝΠΔΔ, αν και εφόσον διαλυθεί η Εγχώριος.

Το ποιοτικό στοιχείο είναι ότι όλοι αυτοί δεν μπήκαν στον κόπο να ρωτήσουν, να ψάξουν, να δουν τι λέει η Μητρόπολη, τι ακριβώς κάνει και τι ζητά. Απλά βγάλανε την ετυμηγορία που τους αρέσει. Έτσι είναι αυτά. Και μιλάνε για αρπακτική Μητρόπολη αναφερόμενοι σε μια Μητρόπολη που συντηρείται ουσιαστικά από τις άλλες Μητροπόλεις της Ελλάδος και παρ’ όλα αυτά δώρισε την έκταση για να χτιστεί το νέο νοσοκομείο των Κυθήρων. Αλλά έτσι είναι τα πράγματα στο όμορφο νησί κάτω από την Πελοπόννησο και τέτοια τα μυαλά κάποιων εντός και εκτός του νησιού.

Πηγή:Dragonera Rossa


Ακολουθούν απλές σκέψεις που γράφτηκαν λαμβάνοντας αφορμή κάποιες από τις ασάφειες όπως έχουν αυτές διατυπωθεί στην ίδια την ενημερωτική επιστολή της Εγχωρίου Επιτροπής:

1. Γράφει η Εγχώριος " Η Ι. Μητρόπολη Κυθήρων προβαίνει σε πρωτοφανή και αναιτιολόγητη δικαστική διεκδίκηση της διαχείρισης των Ιερών προσκυνημάτων...."  για να γράψουν παρακάτω:
" ... ο Σεβασμιώτατος μέχρι σήμερα δεν έχει παραδώσει στην επιτροπή αντίγραφα των ενεργειών που έχει κάνει σχετικά με τα Ιερά προσκυνήματα".

  •           Και το απλό και λογικό ερώτημα: πώς κάνετε λόγο για δικαστική διεκδίκηση των προσκυνημάτων από την Μητρόπολη όταν εσείς πάλι γράφετε ότι δεν έχετε δει τι έχει κάνει η Μητρόπολη. Καλλιέργεια εντυπώσεων ;;;

2. Λένε " αποδεδειγμένα αμιγώς λαϊκό χαρακτήρα".  
  •          Συγγνώμη, για το προσκύνημα της Παναγίας μιλάμε; Μα, ο κάθε Κυθήριος γνωρίζει τι πάει να πει Παναγία Μυρτιδιώτισσα από την εύρεσή της μέχρι τα θαύματα που η Χάρη της κάνει μέχρι σήμερα. Και ο κάθε Κυθήριος και μη πατώντας το πόδι του στο μοναστήρι σίγουρα δεν έχει την αίσθηση ότι επισκέπτεται ένα λαογραφικό μουσείο.

3. Λέει το ενημερωτικό δελτίο οτι η Εγχώριος έχει "ακλόνητα και πανίσχυρα νομικά, ιστορικά και εθιμικά μας επιχειρήματα" 

  • Αν είναι έτσι προς τί το μένος και ο φόβος; Μήπως πρός δημαγωγία ο λόγος ;;; 

4. Λένε "Δέν εχει αλλάξει ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΕ..." παρά τις περί του αντιθέτου απόψεις του Μητροπολίτου που εδράζονται προφανώς σε άγνοια.."


  • Προφανώς πριν δεν κάναν τον κόπο αυτοί που τα έγραψαν αυτά, να διαβάσουν το ίδιο το προεδρικό διάταγμα, καθόλου σπάνιο στην εποχή μας. Αντιγράφουμε απο το Προεδρικό Διάταγμα.
https://www.e-nomothesia.gr/kat-nomothesia-genikou-endiapherontos/proedriko-diatagma-5-2017.html

ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 5/2017

ΦΕΚ 10/Α/1-2-2017

"Οι διατάξεις του π.δ. 272/1985 (Α΄101) όπως τροποποιήθηκε με το π.δ. 138/2004 (Α΄99), τροποποιούνται ως ακολούθως:
...Ειδικότερα η Επιτροπή :

β) Αποφασίζει για την περιέλευση του συνόλου της εγχώριας περιουσίας στο Δήμο Κυθήρων, καθώς και για τη μεταβίβαση ή την παραχώρηση χρήσης ακινήτου σε αυτόν σύμφωνα με το άρθρο 17 του διατάγματος αυτού.
15. Το Άρθρο 17 αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 17

Μεταβίβαση της εγχώριας περιουσίας

1. Η μεταβίβαση του συνόλου της εγχώριας περιουσίας στο Δήμο Κυθήρων επιτρέπεται μετά από απόφαση της Επιτροπής, η οποία εγκρίνεται από το Δήμο Κυθήρων και από το Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Στην απόφαση ορίζεται ότι ο Δήμος Κυθήρων αναλαμβάνει τη διοίκηση και διαχείριση και της περιουσίας των Ιερών Προσκυνημάτων του άρθρου 84 παρ. 1 β του ν. 1416/1984."


5. Λένε: " ... τα Ιερά Προσκυνήματα ... αποτελούν ιερή Παρακαταθήκη και η Επιτροπή με τον Δήμο δεν θα επιτρέψουν την οποιαδήποτε αλλαγή στο ιερό αυτό καθεστώς" 
  •  Για Ιερά Προσκυνήματα ξέρουμε, γιά ιερά παρακαταθήκη ξέρουμε, για "ιερό" καθεστώς όμως ;;;
Προφανώς, εννοούν το "ιερό" καθεστώς που σπεύδουν αμέσως παρα κάτω να τεκμηριώσουν με το εξής υποθετικό επιχείρημα: "Φαντασθείτε για παράδειγμα να φύγει η διαχείριση των παραλιών από τους Δήμους...". Σύμφωνα λοιπόν με τα γραφόμενά τους πάντα, είτε το ιερό προσκύνημα της Παναγιάς, είτε η παραλία, αποτελούν για την εγχώριο το αυτό, το ίδιο "ιερό" καθεστώς το οποίο δεν πρέπει να αλλάξει. Μαντεύετε μήπως την οπτική γωνία που βλέπουν τα πράγματα;

6.  Λένε "... καλούμε όλους τους πολίτες των Κυθήρων να μην μεγαλοποιήσουν το θέμα εκεί που δεν υπάρχει..." για να γράψουν παρακάτω "... η ανακίνηση θέματος της Εγχωρίου Περιουσίας θα έχει ολέθριες συνέπειες για όλους μας" και λίγο παρακάτω ότι οι ενέργειες του Μητροπολίτη "...θα διχάσουν και θα σκανδαλίσουν σε πρωτοφανή βαθμό."

Τώρα ποιος μεγαλοποιεί το θέμα;;; και εφόσον όπως λένε δεν υπάρχει ;;;
7. Λένε " ... εμείς ως Επιτροπή δεν μπορούμε να παρανομήσουμε, ο διχασμός δεν προέρχεται από εμάς."
  • και αυτή η Επιτροπή:
πρώτη  σπεύδει να εκδώσει το ενημερωτικό Δελτίο,
πρώτη σπεύδει να κατηγορήσει την Μητρόπολη ότι διεκδικεί δικαστικά τα ιερά Προσκυνήματα, χωρίς βέβαια να γνωρίζει όπως η ίδια λέει παρακάτω τι ακριβώς έχει κάνει η Μητρόπολη,
υποστηρίζει ότι δεν έχει αλλάξει τίποτε, ενώ έχει αλλάξει (βλέπε και άρθρο παπα-Κώστα Λαγού),
πρώτη σπεύδει να μεγαλοποιήσει το θέμα, άφου μιλάει ανοιχτά για οικονομικά συμφέροντα (λόγος περί "ιερού" καθεστώτος παραλιών),
πρώτη μιλά για ολέθριες συνέπειες σε όλους μας,
πρώτη προκαθορίζει ότι οι αντίθετες με την Εγχώριο αποφάσεις του Σεβασμιώτατου θα διχάσουν.
Τελικά, απο ποιόν προέρχεται ο διχασμός ;
 ποιός  σπεύδει να διχάσει και όχι μόνο ;
Με αγάπη για την αλήθεια,
Διακο - Παύλος

Δεν υπάρχουν σχόλια: